Monday, October 31, 2011

taksuka BACA BLOG??

sAlam, blog adalah hasil penaipan seseorang.... ia dalah kebebasan mutlak msing2 tulis mendaa elok atau tidak...

Sememangnya saya tak suka baca blog orang yang:

  • bercerita pasal diri dia dan family dia, iaitu membiarkan orang mengetahui akan keadaan dirinya dan keluarga bagaimana, sebab bagi aku la wat pa nak cerita entah2 orang lain baca so macam kalo yg baca tu orang lelaki? macam fitnah kot, nanti depa pikir owh camni rupanya pompuan ni baik, ... nnti ntah apa lagi depa pikir. anda perlu faham konteks fitnah di sini, saya tahu saya tak sempurna.


  • bercerita bagai dia seorang yg mnghadapi kesusahan, contoh susah dlm matapelajaran, tolong la! bukan hang sorang ja susah yang lain pun sama, setakat nak baca kesusahan hang aptah kesusahan org lain, mybe kesusahan org lain lagi susah setakat awak yang dok merungut benda susah sikit kat dalam blog.


  • blog pasai menghina orang. ak tak faham ada satu blog tu pertikai akan pkaian wanita yg dah prfect tutup aurat.. dia pertikai nampak seluar pkai kat dalam, wlau seluar tu bkan legging. katanya, selekeh tapi hanya bgi pndangan je katanya, ooh blogger nye lelaki.. i would like to say, cuba once u jadi wanita.. u ingat senang ke nak jadi wanita? keselesaan dan kesesuaian memakai pkaian tu mngambil masa tahu ke?? sekali beli jubah la katakan, tiba2 pkcik tkang jahit trpotong pendek, dah la pendek jubah tu.. tudung pun ingat senang ke nak cari, mana ada sangat tudung labuh, kalau ada pun sgt terhad tempaatnya, so tuk mncari kesesuaian dan keselesaan menutup aurat adalah perkara yg perlu dititikberatkan. tapi ini bukanlah satu rungutan, menutup aurat telah disyariatkan jgn pertikai, cari keselesaan bkan mnyusahkan. daripada dia(the blogger) macam tu, lebih baik teguq yg tak tutup aurat.


  • next, blogger yg selalu membuahkan statement negatif, it was like merudumkan jiwa ak yg berkobar2 ni haha, contoh: susahnya exam, 

Tau la pandai, cakap bruk pun pndai gak, tapi takyah la macam trlalu mmemberitahu atau makna lain 'menunjuk' .. haaaa, kalau nak tulis, tulis perkara2 biasa fakta menarik yang tertarik, ok??

Kesimpulan, tanpa nama berkata: hoi tgah exam berderet ni!! hihi.
sebenarnya ak ingin menyatakan ketidaksukaan aku trhadap blogger2 begini dekat member aku, tetapi mereka suka membantah "alaaa, ..." cakapnya meleret ak tak boley nak bantah.. pndangan ku di tolak... mmg setiap kali berbicara dia menolak, memotong.. so, ak tension luahan ku tak terlerai so, ak suarakan pndangan aku di sini.

Ak tau ak pun bukannya nya baik sangat..  tapi kalau sapa2 setuju ngn aku, u may 'like it'...
kalau sapa2 tak setuju dgan pndangan aku ley la comment di ruangan comment biar terluah rasa tak puas hati itu dan bkan ktuk belakang macam aku, haaaa


ampunkan dosa2 kami ya Allah..

No comments:

Post a Comment

beri pndangan dan nasihat kepada saya :)