Tuesday, October 18, 2011

perangai kawan

Salam, sorry to say, kadang2 ak tak boleh terima perangai sbhagian kawan2 aku.
one of them:
*annoying
*suka bantah cakap
*tak pandai nak berkata secara berhemah
*ikut kepala dia ja
*moody, mrah2 macam tak betol
*cakap tanpa berfikir perasaan orang
*buat keputusan tanpa tanya orang dahulu
*atau bercakap seperti orang tu bodoh tak tahu apa2, perlu ke explain kalo orang dah tahu
*sukar sekali memotong kata2nya, pokpek2 dan cara cakap mcam kita ni bodo tak tahu benda tu

Oh please la,, ak dah lama bersabar dgn prangai kawan2 yg macam nii.. memang luaran nmpak baik,riang, tapi manusia tu kita tak tahu, bila duduk bersama satu rumah baru diketahui.

Di sini saya memohon keampunan dari-NYA sbb saya tahu saya ada kurangnya, cuma kesakitan ini sukar dan satu kepuasan meluahkan, saya hanya bersabar dgn kawan sebegini, SUDAH DITEGUR, namun masih sama dengan dirinya,

Oleh kerana saya berdiam dan bersabar, maka kesabaran yg terlalu lama ini sukar dibendung, saya perlu meluahkan bagi manusia mgetahui akan keadaan salah satu daripada berbillion mnusia di bumi ini, saya faham ada yg lebih hard cbrannya, tapi saya lemah saya perlu meluahkan melalui medium ini.

Mungkin apabila semakin besar kelak, membaca semula post ini, maka mungkin saya dapat melihat akan betapa kisah silam itu adalah kebudakan sangat, normal k.. saya mencuba kelihatan bersahaja selamnya selagi dgn mereka2 ini, ampunkan aku tuhan, ak tidak menyebut nama mereka dan namaku sekadar luahan.

No comments:

Post a Comment

beri pndangan dan nasihat kepada saya :)